Trainingsdoelen
Wat gaat uw medewerker leren en wat juist niet?
Uw medewerkers gaan niet leren:
- Hoe zij volgens een standaard lijst van zinnen een gesprek moeten vormgeven.
- Enkel te werken vanuit gastvrijheid of juist repressie.
- Fysiek mensen "in elkaar te slaan".
Uw medewerker gaat wel leren:
- Hoe hij/zij effectief verbaal kan communiceren in stress-situaties.
- Hoe hij/zij de juiste balans kan vinden tussen gastvrijheid/zorg en het aangeven van grenzen en deze bewaken.
- Te herkennen wanneer een situatie kan omslaan van discussie in geweld.
- Het juiste beeld te scheppen van zichzelf om zo agressie te voorkomen.
Wat is het resultaat van een B.A.M. Training?
Het belangrijkste resultaat wat wij kunnen boeken is zelfvertrouwen en teamvertrouwen.
Ten eerste is het belangrijk dat de medewerker zich zeker voelt in een dreigende situatie, en dat men wanneer een situatie echt escaleert zich daar uit kan redden.
Ten tweede is het belangrijk dat medewerkers als een team leren optreden, niet elkaar alleen laten maar ook niet met zijn allen om een agressor heen gaan staan.