Tegen zinloos geweld

Volg ons op Twitter Volg ons op LinkedIn Volg onze BLOG Volg ons op Facebook

Hoe werkt B.A.M Trainingen?

Sommige werkgevers willen alleen gauw een training zodat ze kunnen voldoen aan ARBO-eisen.
Dat is niet hoe wij werken, dus als u daarnaar op zoek bent kunnen wij u niet helpen.
Wanneer u uw medewerkers goed wil voorbereiden op agressie op de werkvloer dan bent u wel aan het juiste adres bij ons.

Onze methodiek werkt in 3 fasen:

Advies:

Veel bedrijven hebben protocollen voor de omgang met agressie.
Maar leven deze protocollen ook bij uw medewerkers, en nog belangrijker kan men ze toepassen in een stressvolle situatie?
In de adviesfase zullen we naast u staan en samen kijken of de protocollen effectief zijn, begrijpbaar zijn en uitvoerbaar zijn.Vanuit de kennis en ervaring die wij hebben kunnen wij uw protocollen verbeteren, testen en spiegelen.

Daarna gaan we na op welke wijze we de protocollen kunnen invoeren in de training, op een zodanige wijze dat mensen ze niet gaan lezen, maar gaan ervaren.
Op die manier geeft u uw medewerkers een eerlijke kans om uw protocollen toe te passen indien nodig.
Wanneer u nog geen protocollen heeft kunnen wij u helpen deze op te stellen.

Training/opleiding:

In deze fase gaan we aan de slag met uw mensen.
Ze zullen beginnen met een eendaagse training waarbij wij ze via het 4-fasen leersysteem van Maslow van een status onbewust-onbekwaam naar bewust-bekwaam brengen.
In deze training leren mensen verbaal, non-verbaal en fysiek deéscalerend en veilig te handelen.
In een veilige omgeving maken ze kennis met agressie en geweld en leren ze hier effectief mee om te gaan.
Vrijwel alle onderdelen kennen een combinatie van theorie en praktijk dus het is een drukke, vermoeiende maar zeer leerzame en enerverende dag.
Idealiter krijgt men ieder half jaar een opfris en upgrade training, maar dit kan in overleg ook minder vaak.

Nazorg:

Ondanks dat men effectief leert omgaan met agressie kan het toch voorkomen dat een medewerker in een situatie terecht komt waar het helemaal mis gaat.
Of een medewerker geeft aan om wat voor reden dan ook de stof niet meer eigen te zijn.

In dit tweede geval voorzien wij in een nazorgtraject waarbij de medewerkers een opfrisser krijgen.
Of in het geval van een incident evalueren we de gebeurtenis met de medewerker (terugkijken), bouwen we het zelfvertrouwen weer op (rechtop staan) en geven we hem/haar een upgrade (vooruitkijken).

Hierdoor wordt uitval verminderd of voorkomen en kan uw medewerker weer met een goed gevoel aan het werk.
U krijgt voor uw bedrijf of instelling een compleet programma voor de omgang met agressie voor een zeer redelijk tarief.
Het voortraject en na-traject zitten bij de prijs van de training inbegrepen zodat u slechts één keer hoeft te betalen en niet achteraf geconfronteerd wordt met allerlei kosten.
Zo krijgt u geen budgetoverschrijdingen en krijgen wij tevreden klanten.

Sluit u vandaag nog bij deze groep tevreden klanten aan en neem contact met ons op.